úterý, dubna 19, 2005

Jak jsem přišel o večerníček

Titulek mého dnešního příspěvku je trochu zavádějící. Nejedná se totiž o večerníček, ale jeho obdobu: poledníček (neplést s polednicí). Dále jsem o něj ještě nepřišel, ale za měsíc přijdu. Ano, ti kdož čtou pravidelně noviny nebo sledují audiovizuální média už tuší: svět ztratil Otázky Václava Moravce.

Ti, kdo čtou noviny a sledují audiovizuální média (neplést s přemětem na FSV: AV média) však také vědí, že PhDr. Moravec udělal sám pro sebe asi nejlepší věc. Již před rokem, kdy jeho pořad na ČT začínal, se netajil tím, že ho vystupování v televizi štve a nebaví, že se prostě nechal jen tak "blbě ukecat". Nyní má tedy svatý pokoj a klid. Oč větší dobro však představuje odchod pro něj, o to větší zlo znamená pro diváky. Například já (Tomáš K. Drahoňovský) jsem se vždy na Otázky těšil a při každém rýpnutí V.M. do některého z hostů jsem se válel smíchy pod pohovkou. Obdivoval jsem moderátorovu pohotovost a sdílel s chápavým výrazem ve tváři všechny jeho lapsy. Václav Moravec mi bude zkrátka chybět.

Nejsem však první ani poslední, který se na stránkách svého blogu zamyslí nad jeho nástupcem. Kolega Petr Svoboda na serveru České média soudí, že by mohlo dojít k triumfálnímu návratu moderátorského matadora Oty "Co Vy Na To" Černého. To je sice veselá, ale trochu absurdní představa. Sportovec Černý (neplést s Černým sportovcem) se dobrovolně upsal jako šéf sportovní redakce ČT, a do nejistého moderátorství se mu už chtít nebude. Nejsem znalec TV poměrů, ale logicky vyvozuji, že platový rozdíl obou funkcí je nepřekonatelný.

Moji favorité jsou dva. Oba mají řadu předností, ale také jeden veliký zápor. První můj kandidát, Bohumil Pečinka, je sice poměrně populární a mladý, oproti tomu se však dá soudit, že představitelé levé strany politického spektra (neplést se spektrem rozkladu světla) by vycházeli ze studia minimálně s roztrženým sakem, v horším případě vůbec.

Druhý z kandidátů, Jindřich Šídlo, je navenek nestraný a profesionální. Na druhé straně však trpí téměř všemi typy výslovnostních vad, které si lze představit. Pro audiovizuální média je tím pádem zcela nepoužitelný. Škoda. ČT se bude muset poohlédnout po jiném kvalitním moderátorovi (neplést se Štěpánkou Duchkovou).

1 Comments:

Blogger Tomáš Drahoňovský said...

Nemá cenu s vámi polemizovat, protože většinu toho, co bych sem napsal, si můžete přečíst v mém příspěvku. Co ovšem cenu má, ó veliký sloupe moudrosti všehomíra, je sdělení, že vy nemáte očividně nadání na žádnou kariéru, jež vám tímto předávám.

12:49 odp.  

Okomentovat

<< Home