pátek, dubna 22, 2005

LN: inovace bez invence

Tak jsem naletěl reklamní kampani, paní Müllerová, a koupil si v pondělí nové Lidové noviny. Ve středu jsem to zase vzdal. Ptáte se proč?

Má oblíbená Mladá fronta DNES mě začínala pořádně štvát. Příklon k bulváru, kterého jsem se nejprve snažil si nevšímat, a nutnost hledat kvalitní a dobře napsané zprávy pod drobnohledem, mě poslední dobou dost vytáčely. Do toho všeho se promítalo neustálé omílání údajné kvality Hospodářských novin ze strany mých spolužáků, pedagogů, kolegů a známých, a aby toho nebylo málo, Lidové noviny spustily kampaň o své nové tváři. O tváři seriózního tisku založeném na zahraničním zpravodajství, rozšíření kulturní rubriky a analytických článcích. Když mi pak ještě pan Vačkov a jeho tlupa slíbili pravidelnou páteční přílohu Média, nebylo co řešit a svou pravidelnou ranní desetikorunu jsem namísto červeným věnoval modrým.

V tramvaji na mě naplno dolehl pocit intelektuálního naplnění. Konečně vybředávám z mainstreamu a hlásím se ke své vysoké vzdělanosti! Vidíte všichni ty lidovky v mé ruce? Ha há! Jmenuji se Tomáš K. Drahoňovský a čtu seriózní tisk! Běžte se zahrabat s Blesky, SuperSpy a hlavně s MfDy!

Tato arogantní nálada mi vydržela ještě dva dny a postupně upadávala. Nové lidovky totiž vůbec nejsou tak nové, jak se původně předpokládalo. Grafická úprava sice přestala připomínat MfD, ale zato se silně přiklonila k chaotičnosti práva. Snad je to snahou o internetovou grafiku, se kterou tvrdě zápasí i zkušená německá designérka. Výrazně přibylo infografiky, což bych spíše než od seriózního deníku očekával od TV Nova. Co je však nejhorší, ony proklamované rozšířené rubriky zabrala reklama tak šikovně, že jsem žádné zvětšení prostoru nezaznamenal.

Co je však novým Lidovým novinám nutno připsat kdobru, je nápad s fotootvírákem na první stránce. Přitáhne nejen pozornost na přeložených novinách v trafice,ale zároveň se jedná o výrazný individuální prvek, který LN od výrazně unifikovaných českých deníků odliší.

Ve středu už má arogance sestoupila na bod mrazu a já si společně s LN koupil i Mladou frontu DNES. Poté mi definitivně došlo, že jsem buďto už starý pes, kterého novým kouskům nenaučíš a špatně mete, nebo mi strašně chybí regionální příloha (v tomto bodě je však něco pravdy, protože nebýt přílohy MfD Praha, nikdy bych se nedozvěděl, že magistrát konečně odklepl prodloužení A-Metra do Ruzyně). Lidovkám tedy v období mezi pondělím a středou stoupl prodaný náklad o jeden výtisk. Budu držet palce, aby zvýšení na 100 000 během dvou let proběhlo úspěšně. Své boty však vsadím na něco jiného.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home