pondělí, května 09, 2005

Mediální obraz Jiřího Paroubka

Nový premiér naší republiky, který se od začátku více než ústavním činitelem jevil opičkou na gumě, se stal živoucím důkazem faktu, že si od aféry "Grossgate" česká média vůči politikům přestávají brát servítky.

Jiří Paroubek se tak bezděky stal zřejmě nejmedializovanějším předsedou vlády od dob Miloše Zemana. Vše začal deník Blesk s fotografiemi Paroubkovi manželky, kterak si v otahané sukni a shrnutých punčochách vykračuje po Smíchově v cigaretou v ruce. Následovala Mladá fronta DNES se svou tradiční sérií nactiutrhačných fotek a opatrného fejetonu. Korunu všemu novinářskému snažení však nasadila nevědomky Česká televize během včerejšího hokejového utkání Česko - Rusko.

Zatímco ostatní představitelé států přišli na tribunu oblečení ve svých "montérkách" (rozuměj obleku s kravatou), premiér Paroubek se nechal zobrazit v českém dresu podepsaném celým národním týmem, držel v ruce jakési prapodivné mávátko a zasmušile se koukal do stropu. A aby toho nebylo málo, hned vedle něj seděl předseda hokejového svazu Vratislav Kulhánek v "montérkách" (rozuměj viz výše) s utrápeným výrazem v obličeji. Protože kolem obou mužů zelo prázdné místo, celý výjev působil jako žánrový obrázek "Hodný a bohatý strýček vzal svého slaboduchého synovce na hokej".

Z celého průběhu Paroubkova panování si můžeme udělat jednoduchý závěr: česká média by se měla více soutředit na referování o politických okolnostech než na to, jak udělat z představitelů státu pitomce. Otázkou ovšem zůstává, jestli právě toto není v našich stávajících podmínkách jediný možný způsob zpravodajství. Vždyť právě to má za úkol nezkresleně informovat o realitě.

Další postřehy autora naleznete na blogu http://drahonovsky.blogspot.com.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home